Usługi
dodatkowe

FAQ: GeckoFly

Poniżej znajdziesz najczęstsze pytania i odpowiedzi dotyczące internetu mobilnego GeckoFly w technologii LTE. Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania, skontaktuj się z naszym biurem.

1) Od czego zależy prędkość LTE?

Odp. Teoretycznie jest to Internet o prędkości do 150 Mbit/s, jednakże aby uzyskać taką prędkość trzeba spełnić wiele warunków. W praktyce prędkość LTE zazwyczaj nie przekracza 70 Mbits/s. Na prędkość z jaką pobieramy dane będzie wpływać odległość od nadajnika, ilość osób korzystających w danej chwili z nadajnika, stan infrastruktury w danym miejscu itd. Dla przykładu w Nowem nasze testy LTE wykazały prędkość oscylującą w granicach 35 Mbit/s (download/upload). 

2) Jaka jest maksymalna prędkość pobierania i wysyłania danych w poszczególnych technologiach?

Maksymalne prędkości pobierania i wysyłania danych

Technologia

Wysyłanie danych

Pobieranie danych

2G/GSM-GPRS

20 kb/s

80  kb/s

2G/GSM-EDGE

58,4 kb/s

233,6 kb/s

3G/UMTS

384 kb/s

384 kb/s

3G/UMTS-HSPA

5,4 Mb/s

42 Mb/s

4G/LTE

50 Mb/s

150 Mb/s

4G/LTE-Advanced

50 Mb/s

300 Mb/s

Prędkości deklarowane przesyłu danych mogą być określone w reklamach, przekazach handlowych lub Umowie.

 

3) Kiedy będzie aktywna moja karta SIM?

Odp. Karta SIM jest już aktywna w momencie przekazania jej klientowi. Na początku znajduje się na niej pakiet transferu 500 MB, zaś pakiet wybrany przez klienta aktywowany jest w ciągu 4 dni roboczych po przekazaniu karty. W większości przypadków wybrany pakiet transferu jest aktywowany kilka godzin po podpisaniu umowy.

4) Czy karty SIM można używać w smartfonie?

Odp. Tak, nasza karta może zostać umieszczona w smartfonie. Po włożeniu do urządzenia odbiorczego (modem, tablet, telefon itd.) karta powinna zalogować się do sieci komórkowej. W szczególnych przypadkach urządzenie Abonenta (router, modem, tablet) może nie pobrać automatycznie ustawień sieci APN, w takim wypadku należy wprowadzić ręcznie ustawienia APN: wpisując słowo Internet pisane małymi literami, beż żadnych dodatkowych znaków.

5) Jak wygląda sytuacja zasięgu w GeckoFly?

Usługa GeckoFly jest świadczona w zasięgu sieci 3G/4G/LTE Polkomtel Sp. z o.o., który obejmuje ponad 99% powierzchni Polski. Z drugiej strony zasięg samego LTE obejmuje 90% powierzchni Polski. Jeżeli nie będziesz w zasięgu sieci LTE, to nadal będziesz mógł korzystać z Internetu mobilnego GeckoFly w zasięgu sieci 3G lub 4G.