Pomoc i obsługa
A więc nie masz dostępu do Internetu? Z naszych danych wynika, że około 84% przypadków braku dostępu do Internetu leży po stronie użytkownika, a nie dostawcy usługi. Zanim się z nami skontaktujesz prosimy o wykonanie prostej procedury.
Powinieneś odłączyć urządzenia od zasilania na około minutę. Jeżeli któreś z urządzeń się zawiesiło, ta czynność powinna je odblokować. Po minucie podłącz zasilanie i odczekaj jeszcze 1-2 minuty na synchronizację urządzeń. Jeżeli Internet nie wrócił, przejdź do kroku drugiego.
Sprawdź czy kable zakończone wtyczką RJ45 są dobrze wpięte w porty routera i komputera. Zdarza się, że podczas porządków kabel lekko wypina się z portu, czego nie widać dobrze na pierwszy rzut oka. Czasami skutkuje to przerywaniem Internetu i ograniczeniem prędkości do 10 Mbit/s, a w najgorszym przypadku całkowitym brakiem Internetu. Jeżeli kable są dobrze wpięte, a dalej nie masz Internetu przejdź do kolejnego kroku.
Zacznijmy od przybliżenia kilku aspektów technicznych. Twoja antena zewnętrzna odbierająca Internet jest zasilana z zasilacza POE, podobnego do tego jaki widnieje na zdjęciu. Z wyjścia oznaczonym jako POE wychodzi kabel sieciowy RJ45, który dostarcza antenie zasilanie. Tego kabla pod żadnym pozorem nie powinieneś dotykać i wpinać do swoich urządzeń, ponieważ może spowodować spalenie się karty sieciowej.
To co w tej chwili powinno cię zainteresować, to kabel wychodzący z wyjścia oznaczonego jako LAN. Jak widzisz ten kabel biegnie do routera i dalej Internet dostarczany jest do Twojego komputera oraz innych urządzeń – przewodowych bądź bezprzewodowych. Na początek zapamiętaj w którym porcie w routerze znajduje się kabel, a teraz wypnij go z routera i podłącz do portu LAN komputera lub laptopa. Po niecałej minucie urządzenie powinno automatycznie uzyskać adres IP.
Jeżeli po chwili na Twoim urządzeniu pojawi się Internet, to oznacza, że winnym braku Internetu może być router bądź któreś z Twoich urządzeń korzystających z sieci domowej. Częstym źródłem zakłóceń są kuchenki mikrofalowe oraz smartfony. Te ostatnie czasem zakłócają router, a w innym przypadku mogą wchodzić w konflikt adresów IP z innymi urządzeniami, przez co na Twoim komputerze będzie brakować Internetu, lub będzie on niestabilny.
Jeżeli po wykonaniu powyższych czynności w dalszym ciągu nie działa Ci Internet, to zgłoś ten fakt do naszego biura.